Ortaokul matematik öğretmenlerinden oluşan proje ekibimizle yaptığımız ilk toplantıda projemizi hangi alanda yapabiliriz diye tartışırken ;rakamların sayılarını az bulmuş olmalı ki yanlarına harfleri de almayı başarmış matematiğin alt dallarından rakamlarla harflerin dansı cebire karar verdik.
Bu kararı vermemizde bilinmeyenler dünyası cebirle ilgili yapılabilecek zenginleştirilmiş etkinliklerin payı oldukça büyük .Projemizin adı da bu etkinliklerden biri olan öğrenirken eğlenmeyi de sağlayan "BEN KİMİM? " oyunundan gelmektedir.
Biraz da felsefi bir isme sahip olan projemiz farklı disiplin ,araç ve yöntemleri bir araya getirerek öğretim ortamını zenginleştiren ;işbirliğine dayalı ve merkezine öğrenciyi alan bir öğrenme sürecini inşa etmeyi amaçlamaktadır.
Kurucu :
Arzu KÜÇÜKARSLAN
Yabancı Kurucu :
Xalide IMANOVA
Ortaklar :
Neşe ADIAY
Güneş SEZGİN
Gülbahar BALIKÇI
Sedanur DİZDAR
Kübra UYSAL İLHAN
Projemiz , farklı disiplinleri bir araya getirerek öğrencilerimizin cebirsel ifadeleri eğlenerek öğrenmelerini sağlamak ve cebirsel ifadeler konusu ile birlikte kendini sözel olarak ifade edebilme yeteneğini güçlendirmek , STEM alanındaki becerilerini geliştirmek, sorumluluk bilincini ,işbirliğinde uyum becerilerini arttırmak hedeflerini amaçlamaktadır.
1 – Öğrencilerimizde cebirsel ifadeleri sevdirmek.
2- Öğrencilerimizin STEM alanındaki becerilerini geliştirmek.
3- Öğrencilerimizin sözel ifade yeteneği geliştirme.
4- Farklı Web.0.2 araçları kullanma becerileri geliştirmek.
5-Öğrencilerimizde sosyal dil sosyal iletişim becerileri geliştirmek.
6- Öğrencilerimizin eğlenerek öğrenmelerini sağlamak.
7- Öğrencilerimizin işbirliği becerilerini arttırmak.
8- Öğrencilerimizin yabancı dil becerilerini geliştirmek.
9-Öğrencilerimizin yaratıcılık becerilerini geliştirmek.
NİSAN
Öğretmen tanışma webinari
Çalışma planının belirlenmesi
Görev Dağılımın yapılması
Poster ve Logo Çalışması ve Anketlerinin yapılması
Proje Ön Test Çalışması
1.Etkinlik: Ben Kimim oyunu
2. Etkinlik:Wordwall platformunda cebirsel ifadelerle ilgili oyun
3.Etkinlik:Algebraforchildren platformunda cebirsel ifadelerle ilgili oyun (İngilizce)
MAYIS
Öğrenci Tanışma Webinari
Karışık takımların oluşturulması
e-Book Çalışmaları
3-Etkinlik: Cebirin hikayesi
4-Etkinlik: Cebirin serüveni(karma grup çalışma: boyama ,şiir,şarkı,resim,oyun,bulmaca)
Ortak Çalışma Yapılması
Öğretmen Değerlendirme Webinari
Web 2 araçları ile biçimlendirici değerlendirme (kahoot)
HAZİRAN
Proje Son test çalışması
Öğrenci, veli ve öğretmen Değerlendirme çalışmaları
Proje Sergilerinin yapılması
Kalite Etiketi Başvurusu
BEKLENEN SONUÇLAR
1 – Öğrencilerimiz cebirsel ifadeleri eğlenerek öğrenmiş olacak.
2-Öğrencilerimizin sözel ifade yeteneği ve yabancı dil becerileri gelişmiş olacak.
3- Öğrencilerimiz farklı web0.2 becerileri gelişmiş olacak.4-Öğrencilerimizinn yabancı dil ve sosyal iletişim becerileri gelişmiş olacak.
5- Öğrencilerimizin teknolojik becerileri artmış olacak.
6- Öğrencilerimiz takım çalışması ve işbirliğini öğrenmiş olacaklar.
7- STEM etkinlikleri ile tasarım becerileri artmış olacak.
9- Öğrencilerimizin yaratıcılık becerileri gelişmiş olacak.
The aim of our project is to bring different disciplines together and to enable them to learn algebraic expressions while having fun Consciousness of responsibility of our students, remaining collaborators.
1 – To make our students love algebraic expressions.
2-Developing our students' STEM content.
3-To develop the verbal expression skills of our students.
4- Developing skills of using different Web.0.2 tools.
5-Developing language and social communication skills in our students.
6-To ensure that our students learn while having fun.
7-Coming together of our students.
8-Developing foreign languages of our students.
9-We improve the work of our students.
WORKING PROGRESS
APRIL
Teacher meet-up webinar
Determining the work plan
Making the Distribution of Tasks
Poster and Logo Studies and Surveys
Project Pre-Test Study
Activity 1: Tell me who I am
Activity 2: Fun with Wordwall
Activity 3:Quiz with Algebraforchildren
MAY
Student Meet Webinar
Organization of mixed teams
eBook Studies
Activity 3-: The story of the algebra
4-Activity: The adventure of algebra (mixed group work: painting, poetry, song, painting, game, puzzle)
Collaboration
Teacher Evaluation Webinar
Formative assessment (kahoot) with Web 2 tools
JUNE
Project Post-test run
Student, parent and teacher evaluation studies
Making Project Exhibitions
Quality Label Application
EXPECTED RESULTS
1 – Our students will have learned algebraic expressions while having fun.
2-Our students’ verbal expression and foreign language skills will be developed.
3- Our students will be different web0.2 Advanced.
4-Our students will have developed social language and social communication skills.
5- Our students will have technological abilities.
6- They will have learned teamwork and cooperation.
7- STEM equipment and design skills will be predominant.
9-The skills of our students will be improved.